06.03.2009

Strikkede ankelsokker


Det nermer seg sommer , så nå går det i ankelsokker . Jeg holder på å eksprimentere med hælstrikking . Hva er mest slitesterkt ?De blå ( strikket med Opal ) har jeg strikket med dobbel tråd vanlig kilehæl . De blålilla ( strikket med Fabel ) har jeg strikket etter Russesokk oppskrift . Der strikker jeg hele sokken i ett , men strikker inn en tråd over halvparten av maskene der jeg vil ha hælen . Fortsetter og strikke sokken ferdig .Så tar jeg opp maskene der jeg har strikket merketråden . Så strikker jeg samme felling som tåfellingen . Dette er jo en super måte å strikke sokker på . For blir hælen utslitt så er det bare å rekke den opp og strikke ny . Jeg vil nå se om de er behagelig på før jeg strikker nye sokker etter denne oppskriften :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Så tøffe sokker.Ja det finnes en del forskjellige hæler og velge imellom.