01.08.2009

Solskinnsjakke :)


En jakke til å bli glad i :) Det som startet så flott og solrikt lenger ned på siden her har alså blitt en hettejakke til min beste venn :) Oppskriften har jeg hentet i boken Strikk i en fei av Karen Marie Vinje .
Jakken er strikket på langs i rillestrikk så den var veldig lettstrikt . Garnet er Pt2 .... Da jakken var ferdig strikket , tovet jeg den lett med litt Milo og skyllemiddel på 30 grader finvask ( lett toving) .
Det var med hjerte i halsen jeg la den i maskinen , men så viste deg seg at jakken satt som støpt .
Dette har vært et spennende sommerprosjekt :)

4 kommentarer:

sipusa sa...

Nydelig! Og absolutt en jakke til å bli glad i:-D Heldige vennen din som får en sånn flott gave:-D

Miriam sa...

Nydelig jakke!

Mayeliz sa...

Hærlig jakke.. Den likte jeg :-)
Ha en fin kveld

Elin H. sa...

For en fin jakke!!! :) Den boka må jeg sjekke ut. Inspirerende blogg du har. Sitter og kikker gjennom alt det fine du har laga......